နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ 27 March 2009 ေဆးတစ္ဖံုနဲ႔ ေရာဂါစံုေပ်ာက္ေစရမယ္ ဟု ဆုိလာခဲ႔ေသာ္.... ၂

>> Monday, April 27, 2009

တကၠသုိလ္မွာ ဖေလာ္သင္ တဲ႔ ဆရာလည္းျဖစ္၊ အလုပ္စံုလုပ္. အေတြ႔အၾကံဳစံုလွတဲ႔အျပင္. ေလ႔လာမႈ လည္း အားေကာင္းလွ တဲ ႔ဆန္းလြင္၊ ၀ါဒေပါင္းစံု ေလ႔လာလုိက္စား.၊ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဗုဒၶအယူ ၀ါဒကုိ ေလ႔လာပါရဲ႔။ က်မ္းေလွ်ာက္ေနေတာ႔ မဆံုးနုိင္။

ဒါေပမဲ႔ ဆန္းလြင္ ေတာ္ပါေပ တယ္။ မာန္ကုိ ခ် လုိ႔ မရွင္းမလင္းတာေတြကုိ ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ၾကီး ဆည္းကပ္ေမးေလွ်ာက္ခဲ႔လုိ႔ပါ။


အခ်ဳပ္ကုိ ေလွ်ာက္ထားရပါလွ်င္ ယခုတပည္႔ေတာ္ဟာ ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကုိ ေလ႔လာလုိက္စားတဲ႔အခါ မွာလည္း အေနာက္တုိင္း ေတြးပံုေတြးနည္း အတုိင္း ေတြးျပီး ဗုဒၶ အေတြးအေခၚမ်ားကုိ ေလ႔လာပါတယ္ ဘုရား။ ဒီေနရာမွာ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ တင္ျပထားပံုကုိလည္း တပည္႔ေတာ္ အလြန္နွစ္သက္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ဘာလဲ ဆုိေတာ႔..

" ပါဠိေတာ္၏ အဖြင္႔ အ႒ကထာကုိ ျပဳလုိေသာ ဘုရား သာ၀က တုိ႔၏ အေပါင္းတုိ႔ ၀ိဘဇၹ၀ါဒီ ျဖစ္လ်က္ သက္၀င္၍ ေရွးအ႒ကထာ ဆရာေတာ္ တုိ႔ ကုိ မစြပ္စြဲမူ၍ မိမိ အယူကုိ မပယ္ မဖယ္မူ၍ .. ဆုိတဲ႔ စကားရပ္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။

` ယခုအခါ အေနာက္တုိင္း ဒႆနမွာ လည္း ၀ိဘဇၹ၀ါဒ ထြန္းကား ေနပါတယ္ ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္လည္း ဗုဒၶ ၀ါဒ ကုိ သက္၀င္တဲ႔အခါ ၀ိဘဇၹ၀ါဒီ အျဖစ္ပင္ သက္၀င္လိုပါတယ္ဘုရား။ ေရွးက ဆရာမ်ားကုိ လည္း မစြပ္စြဲ လုိပါဘုရား။ မိမိ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကုိ လည္း အလြယ္တကူ မစြန္႔ပယ္ခ်င္ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ တပည္႔ေတာ္ဟာ စင္ၾကယ္ေသာ ၀ိသုဒၶ အျမင္ ကုိ ရဖုိ႔ ၾကိဳးစားရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။ ´

` အဓိက တပည္႔ေတာ္ ေလွ်ာက္ထား ခ်င္တာက ေတာ႔ အေနာက္တုိင္းနည္း နွင္႔ ဒႆနအျမင္ တစ္ရပ္ကုိ ေလ႔လာတဲ႔ အခါ ဒီးအျမင္မွာ ေရွ႔က ေျပာတဲ႔ စကား နဲ႔ ေနာက္က ေျပာတဲ႔ စကားတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ ေခ်ဖ်က္ တဲ႔ အျမင္ ဆုိလွ်င ္လက္မခံၾကပါဘူး ဘုရား။ ´

ဆန္းလြင္က မေမးခင္ သူ႔ သေဘာက်တဲ႔ အယူကုိ အရင္ထုတ္ျပတယ္။ ေရွ႔ေနာက္ ဆန္႔က်င္ေနတာ မ်ိဳး ကုိ လက္မခံ ပါဘူး တဲ႔။ ျပီးမွ .. သူေမးေလွ်ာက္တာ။ သူမေက်နပ္တာက ၀ိသုဒၶိမဂ္ထဲက..

` ဥပါသကာ (ေယာက္်ား) ဥပါသိကာ (မိန္းမ) တုိ႔ ေစာင္႔ထိန္းအပ္ေသာ သီလ ဆုိျပီး အထင္အရွားျပထားတာေတြ အေျမာက္အမ်ား ပါရွိပါတယ္ဘုရား။ ဒီ သီလ ခန္းမွာ ျပထားျပီး တစ္ဖန္ ပညာခန္းမွာ ေတာ႔ ဥပမာ. ၀ိသုဒၶိမဂ္ ပညာ ဘူမိနိေဒၵသ ပုိင္းမွာ ထုိသူ ျပဳ၏။ ထုိသူ ခံစား၏။ တစ္ပါးသူျပဳ၏၊ တစ္ပါး သူခံစား ၏။ ဤသုိ႔ ၀ါဒ ပယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊ မိန္းမ ေယာက္်ား ဟူေသာ ဇနပုဒ္သူတုိပ၏ ေ၀ါဟာရ ပညတ္ ၌ မသင္႔မေလ်ာ္ အမွားနွလံုး သြင္းျခင္း လည္းေကာင္း၊ ေလာက သမၼဳတိ ကုိ မလြန္ျခင္း လည္းေကာင္း.... ဆုိျပီး ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ဟူေသာ စကားရဲ႔ အဓိပၸါယ္ ကုိ ဖြင္႔ရာမွ ျပေတာ္မူတဲ႔ အျပင္ ဒိ႒ိ ၀ိသုဒၶိ နိေဒၵ သပုိင္းမွာလည္း..


` ရုပ္နာမ္မွ လြဲ၍ လြန္၍ အျခား တစ္ပါးေသာ သတၱ၀ါ ဟူသည္လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ လည္းေကာင္း နတ္သည ္လည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာသည္ လည္းေကာင္း မရွိျပီ (၀ါ) ရုပ္နာမ္ နွစ္ပါးက လြဲ ၍ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ .နတ္ ျဗဟၼာ မရွိျပီ။ ဤသုိ႔ ဆံုးျဖတ္ ျခင္ းသုိ႔ ေရာက္၏ လုိ႔ ဆုိထားျပန္ပါတယ္ ဘုရား။ ´

`အေနာက္တုိင္း ယုတၱိေဗဒ သေဘာအရ ၾကည္႔လွ်င္ တပည္႔ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ အတုိင္း သီလ နိေဒၵ သ ပုိင္းမွာေတာ႔ ဘိကၡဳ သီလ သာမေဏ သီလ လူဥပါသကာ ဥပါသိကီ သီလရယ္ လုိ႔ ပုဂၢိဳလ္ အညႊန္းနွင္႔ ျပဆုိျပီး ပညာနိေဒၵ သ ခန္း က်ေတာ႔ ရုပ္နာမ္မွ တစ္ပါး ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ မရွိ၊ လူ မရွိ နတ္မရွိ၊ ျဗဟၼာမရွိ လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ဟာ ေရွ႔စကားကုိ ေနာက္စကား က ဆန္႔က်င္တယ္ ေခ်ဖ်က္တယ္ (Inconsistent) ေရွ႔ေနာက္ မညီညြတ္ဘူးလုိ႔ ျမင္ပါတယ္ဘုရား။ ´

ဆန္းလြင္ ေထာက္ျပခ်က္က ပုိင္ပ။.. သီလ ပုိင္းမွ . ေယာက္်ား မိန္းမ ဆုိတာ ရွိတယ္.. ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ဆုိတာ ရွိတယ္။ ေဟာ ပညာပုိင္းေရာက္ေတာ႔ ေယာက္်ား မိန္းမ မရွိ.. ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမရွိ လုိ႔ ဆုိျပန္ေရာ.. အဲဒါကုိ ေရွ႔ေနာက္ဆန္႔က်င္ ေနတယ္ ဆုိျပီး. ဆန္းလြင္က ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ေမးေလွ်ာက္တာ...
copy from my thought.

Read more...

ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေဆြးေႏြးမႈ

>> Tuesday, April 7, 2009

ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေဆြးေႏြးမႈ

ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဘာသာေရးကို စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ အျခားကိစၥေလးေတြလည္း ဟိုေတြးဒီေတြး ေဆြးေႏြးရတာ ဝါသနာပါတယ္။ ဘေလာ့ဂ္ အစပိုင္းတုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာသာေရး ေဆြးေႏြးတာကို မလုပ္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီက႑က အလြန္ ျပႆနာျဖစ္လြယ္ပါတယ္။ အနည္းငယ္ေလး ေဝဖန္ေျပာဆိုလိုက္ရင္ ဘာသာေရး ပုတ္ခတ္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွစ္သက္တဲ့ စာေပေတြကို ေကာ္ပီကူးၿပီး ျဖန္႔ေဝတာပဲ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘာသာေရးဖိုရမ္တစ္ခုကိုဝင္ၿပီး ေဆြးေႏြးရာကေန ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပို႔စ္ေတြ အမ်ားႀကီးတင္ျဖစ္သြားတယ္။ အရင္ကေတာ့ သမၼာက်မ္းစာ ျမန္မာျပန္ေရာ၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ျမန္မာျပန္ေရာ ၂-ခုလံုးကို သိမ္းထားတယ္။ ဘာသာေရး အဆံုးအမေတြပဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းစဥ္ေတြပဲဆိုၿပီး သာမာန္အေတြးနဲ႔ သိမ္းထားတယ္။ အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာတစ္ေၾကာင္း၊ ဖတ္ရတာ သိပ္ၿပီးစာမသြားတာတစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ႀကိဳးစားပမ္းစာ မဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာသာေရးေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္ျဖစ္ေတာ့မွ ႀကိဳးစားပမ္းစာ ဖတ္မိတယ္။ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြကိုလည္း ေရာက္ျဖစ္တယ္။ အေတြးအေခၚ အယူအဆပိုင္း သေဘာမတူတာေတြေတြ႔လို႔ ျပန္ၿပီးေဆြးေႏြးတာေတြ လုပ္တယ္။

အထူးသျဖင့္ ကိုေဌးလြင္ဦးရဲ႕ ေရးသားခ်က္ေတြကို သေဘာမတူလို႔ ကိုယ့္အျမင္ကို ျပန္ေရးေနတယ္။ ကြန္မန္႔လည္းတင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္နဲ႔ သူၾကားမွာ ဘာမွအၿငိဳးအေတးမွ မရွိပါဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ေရး စိတ္ဝင္စားမႈလည္းမရွိပါဘူး။ အေတြးအေခၚ အယူအဆမတူေတာ့ ေရးေနသမွ်က ဘုတ္နဲ႔က်ီးလို အျပန္အလွန္ ခ်ီးမႊမ္းေနတာမ်ိဳးေတာ့ ေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႀကိတ္အနယ္ ေျပာတာမ်ိဳးေတြေတြ႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၂-ေယာက္ ရန္ျဖစ္မေနၾကပါဘူး။

သူ႔ေရးသားခ်က္ေတြက ဘာသာတရား ၂-ခု ႐ႈတ္ေထြးေစမႈကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္တယ္။ အဲဒါလည္း ေရးသားခ်က္ေတြကို ေဝဖန္တာပါ။ လူပုဂၢိဳလ္အေပၚ ႐ႈတ္ေထြးေအာင္ ေသျခာ စီစဥ္ေနသူျဖစ္တယ္- လို႔ စြပ္စြဲတာမဟုတ္ပါဘူး။

အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၂-ေယာက္ရဲ႕ အမည္ေတြကို ကိုးကားၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရးထားတဲ့စာေတြကို ကူးယူၿပီး အင္တာနက္မွာ အီးေမးကတစ္ဆင့္ “ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြနဲ႔ ကုလားေတြ ရန္ျဖစ္ေနၾကတယ္”ဆိုၿပီး ျဖန္႔ေဝေနၾကတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီကိုေတာ့ အဲဒီလိုအီးေမးလ္ မေရာက္လာေသးပါဘူး။ အဲဒီလိုေတြၾကားရတာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ေပၚက ေဆြးေႏြးပြဲက တဆင့္ ဘယ္သူေတြကိုမွ ခိုက္ရန္ေဒါသ မပြားေစလိုပါဘူး။ ကိုေဌးလြင္ဦးကလည္း ဒါမ်ိဳးေတြ မလိုလားေလာက္ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ့္သေဘာကေတာ့ ေဝဖန္တာကို အားေပးတယ္။ စာေပေဝဖန္တာကို ပိုၿပီးသေဘာက်တယ္။ ဟိုဘာသာက်မ္းဂန္ျဖစ္လို႔ ဒီဘာသာက်မ္းဂန္ျဖစ္လို႔ ေဝဖန္ခြင့္ မျပဳဘူးဆိုရင္ ဒါဟာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိျခင္းပဲ။ လြတ္လပ္စြာေရးသားေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ထိခိုက္တယ္- လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂ္စာေပေတြေရာ ဘာသာေရး က်မ္းဂန္ေတြကိုပါ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဝဖန္ပါရေစ။

စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ပို႔စ္ေတြကို ဖတ္ၿပီး ႐ြက္ဝါေတာ့ ဟိုလူနဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ဒီလူနဲ႔ ရန္ျဖစ္နၿပီ မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ ပုဂၢိဳလ္ေရး အၿငိဳးအေတးမထားပါဘူး။ ဘယ္ဘာသာတရားကိုမွ မမုန္းတီးပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ ဖန္ဆင္းရွင္ဝါဒေတြကို သေဘာမတူဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ဘာသာတရား က်မ္းဂန္ေတြကေန ဘယ္လို အသိပညာေတြ ရႏိုင္မလဲလို႔ ေလ့လာေနပါတယ္။ ပိဋကေတာ္က ေပးတဲ့ အသိပညာေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုေဌးလြင္ဦး ၾကားမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရး အမုန္းတရားမရွိေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကား လိုက္ပါတယ္။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ကလြဲၿပီး အျခားဘယ္ဝါဒကိုမွ လက္မခံပါဘူး။ အယူဝါဒေရးရာ သေဘာမတူႏိုင္ေပမဲ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္သူလိုသေဘာမထားပါဘူး။ ဘာသာျခားပုဂၢိဳလ္ေတြကို အေလးထားတဲ့စိတ္ရွိပါတယ္။ ဘာသာျခား စာေပေတြကိုလည္း ဗဟုသုတျဖစ္ေတာ့ ဖတ္သင့္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ကိုေဌးလြင္ဦးရဲ႕ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာကို ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္မွာ လင့္(ခ္)ထားေပးလိုက္ပါတယ္။ သူ႔စာမ်က္ႏွာေတြမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေတြ႔ဖူးေနက် အျခားအစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားနဲ႔ အေတြးအေခၚ ကြဲလြဲၿပီး သီးျခားဆန္တဲ့ အယူအဆေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ အမ်ားစု လက္ကိုင္ထားတဲ့ ကုရ္အာန္က်မ္း ျမန္မာျပန္မူနဲ႔ ကြဲလြဲတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ဘာသာျပန္မူကိုလည္း တင္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာအက်ဆံုးကေတာ့ ကဗ်ာေလးေတြပါပဲ။ ရြက္၀ါမွတဆင္႔ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္

Read more...

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP