နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ 27 March 2009 ေဆးတစ္ဖံုနဲ႔ ေရာဂါစံုေပ်ာက္ေစရမယ္ ဟု ဆုိလာခဲ႔ေသာ္.... ၂

>> Monday, April 27, 2009

တကၠသုိလ္မွာ ဖေလာ္သင္ တဲ႔ ဆရာလည္းျဖစ္၊ အလုပ္စံုလုပ္. အေတြ႔အၾကံဳစံုလွတဲ႔အျပင္. ေလ႔လာမႈ လည္း အားေကာင္းလွ တဲ ႔ဆန္းလြင္၊ ၀ါဒေပါင္းစံု ေလ႔လာလုိက္စား.၊ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဗုဒၶအယူ ၀ါဒကုိ ေလ႔လာပါရဲ႔။ က်မ္းေလွ်ာက္ေနေတာ႔ မဆံုးနုိင္။

ဒါေပမဲ႔ ဆန္းလြင္ ေတာ္ပါေပ တယ္။ မာန္ကုိ ခ် လုိ႔ မရွင္းမလင္းတာေတြကုိ ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ၾကီး ဆည္းကပ္ေမးေလွ်ာက္ခဲ႔လုိ႔ပါ။


အခ်ဳပ္ကုိ ေလွ်ာက္ထားရပါလွ်င္ ယခုတပည္႔ေတာ္ဟာ ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္မ်ားကုိ ေလ႔လာလုိက္စားတဲ႔အခါ မွာလည္း အေနာက္တုိင္း ေတြးပံုေတြးနည္း အတုိင္း ေတြးျပီး ဗုဒၶ အေတြးအေခၚမ်ားကုိ ေလ႔လာပါတယ္ ဘုရား။ ဒီေနရာမွာ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ တင္ျပထားပံုကုိလည္း တပည္႔ေတာ္ အလြန္နွစ္သက္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ဘာလဲ ဆုိေတာ႔..

" ပါဠိေတာ္၏ အဖြင္႔ အ႒ကထာကုိ ျပဳလုိေသာ ဘုရား သာ၀က တုိ႔၏ အေပါင္းတုိ႔ ၀ိဘဇၹ၀ါဒီ ျဖစ္လ်က္ သက္၀င္၍ ေရွးအ႒ကထာ ဆရာေတာ္ တုိ႔ ကုိ မစြပ္စြဲမူ၍ မိမိ အယူကုိ မပယ္ မဖယ္မူ၍ .. ဆုိတဲ႔ စကားရပ္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။

` ယခုအခါ အေနာက္တုိင္း ဒႆနမွာ လည္း ၀ိဘဇၹ၀ါဒ ထြန္းကား ေနပါတယ္ ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္လည္း ဗုဒၶ ၀ါဒ ကုိ သက္၀င္တဲ႔အခါ ၀ိဘဇၹ၀ါဒီ အျဖစ္ပင္ သက္၀င္လိုပါတယ္ဘုရား။ ေရွးက ဆရာမ်ားကုိ လည္း မစြပ္စြဲ လုိပါဘုရား။ မိမိ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကုိ လည္း အလြယ္တကူ မစြန္႔ပယ္ခ်င္ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ တပည္႔ေတာ္ဟာ စင္ၾကယ္ေသာ ၀ိသုဒၶ အျမင္ ကုိ ရဖုိ႔ ၾကိဳးစားရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။ ´

` အဓိက တပည္႔ေတာ္ ေလွ်ာက္ထား ခ်င္တာက ေတာ႔ အေနာက္တုိင္းနည္း နွင္႔ ဒႆနအျမင္ တစ္ရပ္ကုိ ေလ႔လာတဲ႔ အခါ ဒီးအျမင္မွာ ေရွ႔က ေျပာတဲ႔ စကား နဲ႔ ေနာက္က ေျပာတဲ႔ စကားတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ ေခ်ဖ်က္ တဲ႔ အျမင္ ဆုိလွ်င ္လက္မခံၾကပါဘူး ဘုရား။ ´

ဆန္းလြင္က မေမးခင္ သူ႔ သေဘာက်တဲ႔ အယူကုိ အရင္ထုတ္ျပတယ္။ ေရွ႔ေနာက္ ဆန္႔က်င္ေနတာ မ်ိဳး ကုိ လက္မခံ ပါဘူး တဲ႔။ ျပီးမွ .. သူေမးေလွ်ာက္တာ။ သူမေက်နပ္တာက ၀ိသုဒၶိမဂ္ထဲက..

` ဥပါသကာ (ေယာက္်ား) ဥပါသိကာ (မိန္းမ) တုိ႔ ေစာင္႔ထိန္းအပ္ေသာ သီလ ဆုိျပီး အထင္အရွားျပထားတာေတြ အေျမာက္အမ်ား ပါရွိပါတယ္ဘုရား။ ဒီ သီလ ခန္းမွာ ျပထားျပီး တစ္ဖန္ ပညာခန္းမွာ ေတာ႔ ဥပမာ. ၀ိသုဒၶိမဂ္ ပညာ ဘူမိနိေဒၵသ ပုိင္းမွာ ထုိသူ ျပဳ၏။ ထုိသူ ခံစား၏။ တစ္ပါးသူျပဳ၏၊ တစ္ပါး သူခံစား ၏။ ဤသုိ႔ ၀ါဒ ပယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊ မိန္းမ ေယာက္်ား ဟူေသာ ဇနပုဒ္သူတုိပ၏ ေ၀ါဟာရ ပညတ္ ၌ မသင္႔မေလ်ာ္ အမွားနွလံုး သြင္းျခင္း လည္းေကာင္း၊ ေလာက သမၼဳတိ ကုိ မလြန္ျခင္း လည္းေကာင္း.... ဆုိျပီး ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ဟူေသာ စကားရဲ႔ အဓိပၸါယ္ ကုိ ဖြင္႔ရာမွ ျပေတာ္မူတဲ႔ အျပင္ ဒိ႒ိ ၀ိသုဒၶိ နိေဒၵ သပုိင္းမွာလည္း..


` ရုပ္နာမ္မွ လြဲ၍ လြန္၍ အျခား တစ္ပါးေသာ သတၱ၀ါ ဟူသည္လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ လည္းေကာင္း နတ္သည ္လည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာသည္ လည္းေကာင္း မရွိျပီ (၀ါ) ရုပ္နာမ္ နွစ္ပါးက လြဲ ၍ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ .နတ္ ျဗဟၼာ မရွိျပီ။ ဤသုိ႔ ဆံုးျဖတ္ ျခင္ းသုိ႔ ေရာက္၏ လုိ႔ ဆုိထားျပန္ပါတယ္ ဘုရား။ ´

`အေနာက္တုိင္း ယုတၱိေဗဒ သေဘာအရ ၾကည္႔လွ်င္ တပည္႔ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ အတုိင္း သီလ နိေဒၵ သ ပုိင္းမွာေတာ႔ ဘိကၡဳ သီလ သာမေဏ သီလ လူဥပါသကာ ဥပါသိကီ သီလရယ္ လုိ႔ ပုဂၢိဳလ္ အညႊန္းနွင္႔ ျပဆုိျပီး ပညာနိေဒၵ သ ခန္း က်ေတာ႔ ရုပ္နာမ္မွ တစ္ပါး ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ မရွိ၊ လူ မရွိ နတ္မရွိ၊ ျဗဟၼာမရွိ လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ဟာ ေရွ႔စကားကုိ ေနာက္စကား က ဆန္႔က်င္တယ္ ေခ်ဖ်က္တယ္ (Inconsistent) ေရွ႔ေနာက္ မညီညြတ္ဘူးလုိ႔ ျမင္ပါတယ္ဘုရား။ ´

ဆန္းလြင္ ေထာက္ျပခ်က္က ပုိင္ပ။.. သီလ ပုိင္းမွ . ေယာက္်ား မိန္းမ ဆုိတာ ရွိတယ္.. ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ဆုိတာ ရွိတယ္။ ေဟာ ပညာပုိင္းေရာက္ေတာ႔ ေယာက္်ား မိန္းမ မရွိ.. ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမရွိ လုိ႔ ဆုိျပန္ေရာ.. အဲဒါကုိ ေရွ႔ေနာက္ဆန္႔က်င္ ေနတယ္ ဆုိျပီး. ဆန္းလြင္က ေတာင္ပုလု ဆရာေတာ္ေမးေလွ်ာက္တာ...
copy from my thought.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP